Ett försök iaf :)

Tänkte faktiskt börja blogga igen...eller försöka iaf. Kanske man borde ha hur mycket tid som helst när man är hemma om dagarna, men jag får ingenting gjort. Ändå så sover ju Stella flera timmar om dagen, men man kan ju bara sitta å titta på henne.

Jaha, hur funkar allt annars då? Ja jag kan iaf tala om att jag kommer inte sitta här å tala om hur mycket jag älskar Stella å hur underbart allting är som många andra mammor skriver. Är inte det en självklarhet att man älskar sit barn över allt annat på denna jord??!!! Det är klart att Stella är mitt allt, men ska jag börja skriva blogg igen så tänker jag satsa på att skriva på kanske ett mer annorlunda sätt än många andra mammor. För så roligt är det inte som läsare att bara läsa hur underbara allas barn är. Fortrfarande, en självklarhet.

Att bli mamma för mig var en stor omställning, trodde jag skulle vara mer förberedd eftersom jag har haft hand om syskonbarnen å sett väldigt mycket. Visst har det varit till hjälp men att någon alltid är beroende av just dig, det är inget jag kunde föreställa mig. Det ger så himla mycket tillbaka så att det bara är jag som duger när Stella är trött å gnällig på kvällarna är sånt man glömmer när man ser det lilla leendet. :)
Nu har iaf hormonerna lagt sig, i början så gjorde jag väl inget annnat än å grina, varje gång jag skulle amma var så känsloladdat så då kom tårarna å med tanke på att jag ammade väldigt mycket så satt man i princip å grät hela dagarna.

Nu menar jag inte att låta negativ men det är precis som man får inte tala om att man kanske tycker det kan vara jobbigt en dag utan att allt ska verka så perfekt, jag kommer att skriva om vår vardag å varje minut kanske inte är helt underbar.

Nu har sessan vaknat, dax att lägga sip på golvet å sprattla lite :)


Ni vet att ni älskar mig!

Kommentarer
Postat av: Maria

KUL att du är tillbaka!!

Nej visst är föräldraskapet inte en dans på rosor alla gånger.....är väl en del av charmen med det. De som påstår någonting annat brukar vara de som är noga med att hålla sin perfekta fasad utåt(falska med andra ord). I de lugnaste vatten......brukar man ju säga. Kör ditt race du. Är enligt min mening roligare att läsa bloggar där man får läsa om medgång och motgång, precis som det är i verkliga livet. Känns mera äkta då. Kram på dig och eran söta dotter!!

2009-10-06 @ 14:59:29
Postat av: John

nice blogg! ;) lägg gärna till mig på bloglovin för det har jag gjort med dig nu ;)

2010-02-18 @ 10:02:52
URL: http://www.johnnyponken.styleblogg.se
Postat av: Robin Hood.

hejsan, måste bara få säga att du har en väldigt mysig blogg, nu när jag kikat in vill jag ju lämna spår efter mig, haha ^^

men du, jag kan passa på att fråga dig om vi ska lägga till varandra via bloglovin för vill ha flera bloggar att följa då jag vill hitta roliga bloggar att läsa, men självklart vore det kul om du la till mig med.

Så vad säger du?

märkte nu att kommentaren blev väldigt långt men ha det så bra hi!

kramar!

2010-03-24 @ 20:36:15
URL: http://Robinhoods.se
Postat av: Jessica & Paula ♥

Fin blogg !

Allt bra? :)

2010-10-31 @ 12:57:48
URL: http://extraspeciell.blogg.se/
Postat av: VIKTOR FRISK

Vill du finna en skön modeblogg för killar? Läs då min blogg.

15 årig kille med ett stort intresse för mode!

www.viktorfrisk.com

- LÄGG TILL PÅ BLOGLOVIN OM DU VILL FÖLJA OCKSÅ!

2010-11-19 @ 23:24:28
URL: http://www.viktorfrisk.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0